Poistnú udalosť by mal nahlásiť poistený. Ak to nie je možné, urobiť tak môže blízka alebo poverená osoba. V prípade detí ich zákonný zástupca.
Poistnú udalosť nám, prosím, nahláste písomne na príslušnom tlačive (zoznam nájdete nižšie) hneď ako to bude možné alebo po ukončení liečby, vždy s lekárskym nálezom po prvom ošetrení. Vyplnené a podpísané tlačivo nám, prosím, pošlite na adresu:
alebo elektronicky cez online formulár.
Vyberte si, prosím, formulár, ktorý sa najviac hodí na vašu situáciu a podľa pripoisteného rizika, z ktorého žiadate výplatu poistného plnenia. O tlačivo môžete požiadať aj osobne na našich pobočkách. Pozrite si zoznam pobočiek alebo vám ho poskytne váš osobný poistný poradca.
Ak došlo k poistnej udalosti, stačí, ak vyplníte jeden formulár. Do neho môžete vpísať všetky poistné zmluvy, ktoré máte u nás uzatvorené.
Časť, ktorú má vypísať lekár, by mal vypísať lekár, ktorý vás ošetroval alebo ten, ktorý o vašom zdravotnom stave vie, čiže praktický všeobecný doktor.
K formuláru je zvyčajne potrebné položiť aj ďalšie dokumenty. O aké ide, vždy informuje konkrétne tlačivo. Doklady by mali byť v slovenskom jazyku. Ak nie sú, je potrebné priložiť originál a ich preklad.
Po nahlásení škody jej priradíme identifikačné číslo a pridelíme ju na oddelenie likvidácie poistných udalostí, kde naši kolegovia posúdia dokumenty, ktoré ste nám poslali. Ak nejaké dôležité podklady chýbajú, bude vás kontaktovať niektorí z našich kolegov.
Nakoľko vieme, že je pre vás dôležité, aby sme vašu poistnú udalosť vyriešili čo najskôr a férovo, usilujeme sa, aby sme ju uzavreli do 30 dní od doručenia všetkých potrebných dokladov. V prípade uznania škody vám pošleme peniaze na účet, ktorý ste uviedli vo vašej poistnej zmluve alebo poštovou poukážkou na dohodnutú adresu. Ak by ste si chceli skontrolovať, aký účet, resp. adresu ste v poistnej zmluve uviedli, odporúčame vám prihlásiť sa do nášho klientskeho portálu.
Ako sa vypočíta výška poisteného plnenia?
Poistné plnenie sa vypočítava v zmysle poistných podmienok, dojednanej poistnej sumy a pri niektorých rizikách sa stanoví v zmysle Oceňovacích tabuliek (pdf).
Vyplňte, prosím, online kontaktný formulár a my sa vám ozveme s informáciou o aktuálnom stave riešenia vašej poistnej udalosti.
Oznámenie o nevyhnutnom liečebnom pobyte v nemocnici (pdf)
Oznámenie poistnej udalosti z úrazového poistenia (pdf)
Oznámenie o vzniku poistnej udalosti z pripoistenia chirurgického zákroku (pdf)
Oznámenie o vzniku poistnej udalosti z pripoistenia kritických chorôb (pdf)
Oznámenie o vzniku poistnej udalosti z pripoistenia onkologických chorôb (pdf)
Oznámenie o vzniku poistnej udalosti z pripoistenia psychických chorôb (pdf)
Oznámenie o vzniku pracovnej neschopnosti (pdf)
Oznámenie o priznaní invalidného dôchodku (pdf)
Správa o trvalých následkoch úrazu (pdf)
Žiadosť o výplatu poistnej sumy v prípade dožitia s jednorazovým plnením_NÁVRATKA (pdf)
Oznámenie o úmrtí poisteného (pdf)
Oznámenie o úraze_DE (pdf)
Oznámenie o úraze_EN (pdf)
Prehlásenie dediča k oznámeniu o vzniku poistnej udalosti (pdf)
Potvrdenie konečného užívateľa výhod (pdf)
Žiadosť o vyplatenie benefitu zubný strojček a laserová operácia očí (pdf)
Nahlasovanie a správa poistných udalostí z autopoistenia nebolo nikdy jednoduchšie. S pomocou našej novej aplikácie môžete nahlásiť škodu priamo z miesta nehody – napríklad aj pomocou hlasovej správy. Samozrejmosťou je automatické rozoznávanie dokladov na nahraných fotografiách, či možnosť rýchleho spojenia s asistenčnou službou. Navyše, o stave riešenia vašej poistnej udalosti vás informujeme priamo v mobile.
*Pre stiahnutie aplikácie naskenujte QR kód svojím mobilným zariadením.
Ak došlo k dopravnej nehode, v prvom rade sa zamerajte na záchranu života a zdravia. Ak je niekto zranený, poskytnite mu prvú pomoc a následne zavolajte záchranárov a políciu. Telefónne číslo je 112.
Ak škodu nebude vyšetrovať polícia, spoločne s účastníkom, resp. účastníkmi nehody vyplňte Záznam o dopravnej nehode (pdf) a ak je to možné, odfoťte následky nehody (zamerajte sa na celkovú situáciu, no pomôže nám aj detailnejšie nasnímanie vozidiel).
Ak ste nehodu spôsobili vy, škodovú udalosť na vozidle nahláste bezodkladne, najneskôr však do 15 dní (zo zahraničia najneskôr do 30 dní). Môžete tak urobiť elektronicky cez online formulár alebo doručiť vyplnený Záznam o dopravnej nehode osobne na ktorékoľvek pracovisko našej poisťovne alebo poštou na adresu:
KOMUNÁLNA poisťovňa, a.s. Vienna Insurance Group
Štefánikova 17
811 05 Bratislava
Ak ste nehodu nespôsobili, ste poškodený, môžete škodu poisťovni nahlásiť online alebo telefonicky:
0850 111 566 (zo Slovenska, pracovné dni od 7:00 do 19:00 hod.)
+421 2 5262 7282 (zo zahraničia, pracovné dni od 7:00 do 19:00 hod.)
Po nahlásení škody jej bude priradené číslo, pod ktorým ju budeme evidovať a ktoré je potrebné uvádzať pri každej komunikácii s našou poisťovňou. Bezodkladne vás bude kontaktovať poverený technik a dohodne si s vami termín a presné miesto obhliadky poškodeného vozidla.
Poškodené vozidlo podstúpi obhliadku:
Škoda je následne postúpená pracovníkom úseku likvidácie poistných udalostí. Naši kolegovia si preštudujú vami dodané dokumenty, dožiadajú chýbajúce doklady a budú vás informovať o výsledku likvidácie vašej škody.
Po uznaní nároku na poistné plnenie bude plnenie poslané na vami uvedený účet:
Aktuálny stav vybavovania vašej poistnej udalosti môžete mať pod kontrolou online. Stačí vám len identifikačné číslo vašej poistnej udalosti.
Ak došlo k požiaru alebo bol spáchaný trestný čin, odporúčame vám zavolať políciu, resp. hasičov na telefónnom čísle 112. Pokúste sa urobiť nevyhnutné kroky k tomu, aby sa škody na majetku nezväčšili alebo nerozšírili.
Škodu nám čo najskôr nahláste elektronicky cez online formulár alebo telefonicky:
0850 111 566 (zo Slovenska, pracovné dni od 7:00 do 19:00 hod.)
+421 2 5262 7282 (zo zahraničia, pracovné dni od 7:00 do 19:00 hod.)
Ak je to možné, vyhotovte fotodokumentáciu poškodeného majetku bezprostredne po tom, ako sa škoda stala (zamerajte sa na celkovú škodu, no pomôže nám aj detailné nasnímanie poškodených častí).
Poškodené veci neopravujte; kvôli obhliadke ich podľa možnosti nechajte v pôvodnom poškodenom stave.
Samozrejme, ak sa vám napríklad zatopí dom, je potrebné ho začať okamžite sušiť.
Po nahlásení škody jej bude priradené číslo, pod ktorým ju budeme evidovať a ktoré je potrebné uvádzať pri každej komunikácii s našou poisťovňou. Bezodkladne vás bude kontaktovať poverený technik a dohodne si s vami termín a presné miesto obhliadky poškodeného majetku.
Všetky doklady je potrebné označiť číslom škody, ktoré jej bolo pridelené.
Po obhliadke je škoda postúpená pracovníkom úseku likvidácie poistných udalostí. Naši kolegovia si preštudujú všetky vami dodané dokumenty, dožiadajú chýbajúce doklady a budú vás informovať o výsledku procesu likvidácie vašej škody.
Po uznaní nároku na poistné plnenie vám ho vyplatíme prevodom na účet alebo poštovnou poukážkou.
Aktuálny stav vybavovania vašej poistnej udalosti môžete mať pod kontrolou online. Stačí vám len identifikačné číslo vašej poistnej udalosti.
V prípade potreby lekárskeho ošetrenia nás bezodkladne kontaktujte prostredníctvom našej asistenčnej služby, kde vám poradíme, ako postupovať ďalej. Urobte tak ešte pred využitím lekárskej pomoci, najneskôr však do 24 hodín od momentu, kedy došlo ku škode.
Asistenčná služba GLOBAL ASSISTANCE SLOVAKIA (24/7)
+421 2 6820 2060
Riaďte sa pokynmi informačného listu Ako postupovať v prípade poistnej udalosti (pdf).
Všetky potrebné údaje nájdete na asistenčnej karte, ktorú ste dostali pri uzatváraní poistenia.
Pri ošetrení lekárom sa vždy preukážte asistenčnou kartou.
Ak máte dostatok finančných prostriedkov a lekárske ošetrenie a lieky uhradíte na mieste, nezabudnite si od lekára vyžiadať faktúru za ošetrenie, potvrdenie o úhrade nákladov a lekársku správu s diagnózou. Uvedené doklady bude potrebné predložiť poisťovni po vašom návrate na Slovensko.
Ak nemáte možnosť uhradiť náklady, požiadajte ošetrujúceho lekára, aby sa skontaktoval s asistenčnou službou a žiadal garanciu preplatenia nákladov za lekárske ošetrenie.
Ak vás v zahraničí okradnú, zavolajte políciu a spíšte s ňou protokol. Podpísaný protokol bude slúžiť ako doklad k poistnej udalosti.
Ak sa vám počas prepravy batožina stratí alebo poškodí, bezodkladne kontaktujte prepravcu a spíšte protokol o strate, resp. poškodení batožiny. Spíšte zoznam ukradnutých, resp. poškodených vecí; poškodené veci si odfoťte.
Spíšte záznam o poškodení, vyhotovte si fotodokumentáciu poškodeného majetku a vyjadrite sa k zodpovednosti.
Ak ste boli v zahraničí, škodu nahláste poisťovni čo najskôr po návrate na Slovensko, najneskôr do 30 dní. Písomne nahláste aj tie škody, ktoré ste už nahlásili telefonicky počas svojho pobytu v zahraničí.
Lekárska správa s diagnózou, ktorá musí obsahovať:
Po tom, ako nám poistnú udalosť nahlásite, jej priradíme identifikačné číslo a postúpime ju našim kolegom na oddelenie likvidácie poistných udalostí. Likvidátor posúdi všetky doručené dokumenty, v prípade potreby vás vyzve na doplnenie ďalších informácií alebo dokumentov.
Celý proces likvidácie poistnej udalosti sa snažíme vybaviť čo najskôr, najneskôr však do 3 mesiacov odo dňa, kedy ste nám doručili všetky potrebné dokumenty a údaje. Po uznaní nároku vám bude poistné plnenie vyplatené na váš účet alebo zaslané poštovnou poukážkou.
V časti Riešenie škôd vyberte možnosť Chcem zistiť stav mojej poistnej udalosti a zadajte číslo škody.
Oznámenie poistnej udalosti poistenie liečebných nákladov a úrazové poistenie (pdf)
Oznámenie poistnej udalosti meškanie hromadného prostriedku (pdf)
Oznámenie poistnej udalosti nepojazdné vozidlo (pdf)
Oznámenie poistnej udalosti oneskorenie letu (pdf)
Oznámenie poistnej udalosti poistenie batožiny (pdf)
Oznámenie poistnej udalosti poistenie nečerpaných služieb a predčasného návratu (pdf)
Oznámenie poistnej udalosti poistenie stornopoplatku (pdf)
Oznámenie poistnej udalosti storno zľavnenej letenky (pdf)
Oznámenie poistnej udalosti z cestovného poistenia - zodpovednosti za škodu (pdf)
Ak riešite poistnú udalosť z poistenia zodpovednosti za spôsobenú škodu, v prvom rade je potrebné, aby ste sa spojili s poškodeným, oboznámili ho s tým, že ste poistený a vypýtali si od neho kontaktné údaje. Zároveň si od neho môžete vypýtať písomné uplatnenie nároku poškodeným.
Škodu, pokiaľ to okolnosti umožňujú, zdokumentujte. Požiadajte poškodeného, aby škodu neodstraňoval až do vykonania obhliadky.
Ak ste škodu spôsobili vy (máte v našej poisťovni uzatvorené poistenie zodpovednosti za škodu), môžete škodu nahlásiť:
Ak ste poškodený (škodu vám spôsobila osoba poistená v našej poisťovni), môžete škodu nahlásiť:
0850 111 566 (zo Slovenska, pracovné dni od 7:00 do 19:00 hod.)
+421 2 5262 7282 (zo zahraničia, pracovné dni od 7:00 do 19:00 hod.)
Prípady, kedy nie je potrebná obhliadka, sú finančné škody – škodové nároky z poistenia zodpovednosti advokátov, účtovníkov, či daňových poradcov, ako aj škody na zdraví (napríklad úrazy žiakov).
Po tom, čo nahlásite škodu, priradíme jej identifikačné číslo, pod ktorým ju budeme evidovať a ktoré je potrebné uvádzať pri každej komunikácii s našou poisťovňou. Bezodkladne vás bude kontaktovať poverený technik a dohodne si s vami termín a presné miesto obhliadky.
Škoda je následne postúpená pracovníkom úseku likvidácie poistných udalostí. Naši kolegovia posúdia všetky dokumenty, ktoré ste nám doručili. V prípade potreby vás môžu požiadať o doplnenie informácií. Po uznaní nároku na poistné plnenie ho vyplatíme poškodenému prevodom na účet alebo poštovnou poukážkou.
Aktuálny stav vybavovania vašej poistnej udalosti môžete mať pod kontrolou online. Stačí vám len identifikačné číslo vašej poistnej udalosti.
Sledujte nás na sociálnych sieťach