Či sa do zahraničia chystáte na dovolenku, turistiku, služobnú cestu alebo na štúdium, nemali by ste zabudnúť na poistenie. Trvá to pár minút, vybavíte ho aj bez návštevy pobočky a môžete si bez obáva užívať relax, pracovať alebo študovať. Ak by sa stalo čokoľvek – od meškania lietadla, úrazu, straty batožiny až po teroristický útok – sme vám poruke.
Pretože vaša bezpečnosť na cestách je to, na čom záleží.
Cestovné poistenie do zahraničia pokrýva výdavky vynaložené na neodkladnú lekársku starostlivosť poskytnutú vo verejnom či súkromnom zdravotnom zariadení. Zahŕňa však aj služby navyše. Môžete si pripoistiť batožinu, trvalé následky úrazu a smrť následkom úrazu, zodpovednosť za škodu, storno zájazdu, predčasný návrat alebo nepojazdné motorové vozidlo. Je len na vás, aké poistenie si vyskladáte a na ako dlho. Ak cestujete do zahraničia raz alebo dvakrát do roka, stačí vám krátkodobé s presným počtom dní. Pri častejšom odchode za hranice sa vám oplatí celoročné cestovné poistenie.
Kto môže poistenie uzatvoriť?
Cestovné poistenie Eurotravel môže uzatvoriť každý; za maloletého klienta ho uzatvára zákonný zástupca. V rámci jednej poistnej zmluvy je možnosť dojednať poistenie pre viaceré osoby. Poistenie môže dojednať aj organizácia v prospech fyzickej osoby (napríklad zamestnávateľ pre zamestnanca, športový klub pre svojho člena a pod.).
Celoročné cestovné poistenie možno uzatvoriť individuálne pre jednu osobu alebo ako rodinné poistenie pre osoby žijúce v spoločnej domácnosti (minimálne pre dve osoby).
Čo mám poistené v rámci cestovného poistenia?
Cestovné poistenie Eurotravel pokrýva predovšetkým liečebné náklady vynaložené na neodkladnú lekársku starostlivosť poskytnutú v Európe alebo na celom svete. Ide napríklad o:
Okrem základného balíka si môžete krytie rozšíriť o ďalšie riziká:
Celoročné cestovné poistenie sa vzťahuje na udalosti, ktoré nastali pri každom vycestovaní do zahraničia, pričom dĺžka jedného pobytu nepresahuje 45 alebo 60 dní podľa zvoleného balíka. Môžete ho uzatvoriť pre turistický alebo športový účel cesty, a to pre Európu, príp. celý svet.
Na výber máte z dvoch balíkov, ktoré ponúkajú nasledovný rozsah poistného krytia:
Balík Basic
Balík Excelent
Od kedy do kedy som poistený?
Poistenie sa začína dňom uvedeným v poistnej zmluve ako začiatok poistenia. Cestovné poistenie Eurotravel je možné dojednať minimálne na tri dni a maximálne na 365 dní. Celoročné cestovné poistenie platí jeden rok od uzatvorenia.
Ako sa mám poistiť?
Cestovné poistenie do zahraničiamôžete uzatvoriť online v pohodlí domova alebo v našej najbližšej pobočke. Ak máte akékoľvek doplňujúce otázky, napíšte nám, radi vám odpovieme.
Kedy poistenie zaniká?
Cestovné poistenie do zahraničia zaniká uplynutím doby dohodnutej v poistnej zmluve, písomnou výpoveďou, nezaplatením poistného v lehote max. 1 hodinu po začiatku poistenia (pri cestovnom poistení Eurotravel) alebo nezaplatením poistného v zákonom stanovenej lehote.
Zdravie je na prvom mieste, preto okamžite po prípadnom úraze alebo pri zdravotných problémoch vyhľadajte zdravotnú pomoc a liečte sa podľa pokynov lekára.
Každú škodovú udalosť oznámte telefonicky asistenčnej službe CORIS na čísle +421 2 4364 1037
Riaďte sa pokynmi informačného listu Ako postupovať v prípade poistnej udalosti.
Pri kontaktovaní asistenčnej služby nahláste vždy tieto údaje:
Kedy poistné platiť?
Náklady na poistenie platíte okamžite po podpise poistnej zmluvy. Poistné hradíte za celú poistnú dobu naraz. Bez úhrady poistného nie je poistka platná.
Ako poistné platiť?
Poistné môžete uhrádzať prevodným príkazom na číslo účtu poisťovne alebo platobnou kartou.
Ako poistnú udalosť nahlásiť a čo je potrebné doložiť?
V prípade, že dôjde k akejkoľvek poistnej udalosti, bezodkladne ju nahláste, prosím, asistenčnej službe poisťovne na telefónnom čísle +421 2 4364 1037 alebo emailom na coris@coris.sk. Následne ju oznámte písomne na určenom tlačive na adresu:
KOMUNÁLNA poisťovňa, a.s. Vienna Insurance Group
Štefánikova 17
811 05 Bratislava
K oznámeniu priložte nasledujúce doklady:
Kto môže poistnú udalosť nahlásiť?
Poistnú udalosť oznamuje vždy poistený, resp. zákonný zástupca za maloletého poisteného. V prípade smrti poisteného predkladá doklady potrebné na výplatu poistného oprávnená osoba.
Kedy je potrebné poistnú udalosť nahlásiť?
Vznik akejkoľvek poistnej udalosti je potrebné bezodkladne oznámiť telefonicky asistenčnej službe CORIS. Následne najneskôr 30 dní po návrate na Slovensko ju písomne oznámte poisťovni na určenom tlačive. Na vyžiadanie poisťovne predložte všetky ďalšie doklady potrebné pre stanovenie rozsahu poistného plnenia.
Tlačivá nájdete na nasledovnom odkaze: zoznam tlačív